måndag 27 mars 2017

Pappersexercis... 

Kan bara konstatera att vi bor i pappers-Sverige och att allt bygger på att båda i ett förhållande jobbar dagjobb och har möjlighet att skriva på/ringa/och fixa på stört. Fast nu hör ju inte vi till den kategorin folk :) Utan en i familjen är borta veckovis och när saker ska fixas blir det genast svårare. Det kan vara allt till att signa bankpapper till att beställa en "bajstank" av kommunen. 

När vi ska lösa något betyder det att jag får ringa om det som ska fixas, sedan maila Chris som i bästa fall svarar inom 1h, är det något större som ska lösas försöker han ringa mig (även här så fort han kan), sedan får jag scanna papper till honom (om det nu är papper som har kommit på posten) så att han kan signa dem och sedan maila in. Med andra ord löser vi inte saker på kort tid...

Tack och lov har folk i alla fall hitintills varit hjälpsamma. Kan ju vara för att jag alltid inleder meningen med "min sambo är ju sjöman" och så pratar jag med min vänligaste röst :) Dock har det varit lite omständigt att komma till lösningen emellanåt. 

Så det jag vill dela med mig är att husföretagen skulle ha en checklista där det står ALLT man ska fixa! Det hade underlättat för oss i alla fall... 

Ha en fin dag i solen!  

Inga kommentarer: