lördag 25 mars 2017

Här går det undan...

Det går med en rasande fart på tomten nu. Känns som jag knappt hinner med att fota allt och lägga ut det på bloggen. Tur att jag ska gå ner i tjänst och jobba 80% fr.o.m den 1/5 :) En ledig dag i veckan blir skönt. 

Janne som gräver åt oss ringde mig på morgonen så jag och kompisen Lina åkte ut till tomten. Jag gick igenom med honom hur vi tänkt oss baksidan med trädäck, avslut på tomten mot våra kommande grannar samt lite hur vi tänkt oss uppfarten till huset på framsidan. Det blir en högre slänt på framsidan än vi tänkt oss, det får lösas på bästa sätt och troligen blir det som två slänter nu. Lite svårt att se hur det ska bli nu, men känns tryggt att ha Janne som gräver, han har lång erfarenhet :)  


Husets baksida 



Mäter och planerar för uteplats 
Sett från vägen 

2 kommentarer:

Kajsa DeBourg sa...

Hej!
Kul att följa ert husbygge :)
Vi har köpt tomten bredvid er ska sätta igång hela processen snart. Jag undrar om det är okej att jag lägger till dig på facebook för att ställa lite frågor till er som har kommit en bra bit på vägen?
Mvh Kajsa DeBourg

Drömhuset i Blekinge sa...

Tack! Kul att blogga och kunna se tillbaka. Fråga du på bara så ser vi vad vi kan svara på :)